Netretirano oštećenje sluha utiče na naš društveni život. Podstaknite člana porodice ili prijatelja da potraži pomoć kako bi komunikacija postala lakša za sve.
Ako ovo čitate, to je zato što sumnjate da neko do koga vam je stalo ima oštećenje sluha. Potrudite se da ga podržite i pomognete članu porodice ili prijatelju da bolje čuje.
Da li tokom razgovora čujete „Izvini, možeš li da ponoviš?“ suviše često u poslednje vreme? Sa oštećenjem sluha, zvukovi polako blede da mogu neprimetno nestati. Vi i druge osobe možda imate utisak da osoba sa oštećenim sluhom ima selektivni sluh. To je obično zato što se neki zvukovi čuju jasno a drugi ne pa ti razmaci uskoro počinju da se javljaju u rečima i rečenicama. To otežava razgovor u sobi punoj ljudi ili preko telefona.
Ako se ne tretira, oštećenje sluha može uticati na odnose između osobe kojoj je oslabio sluh i njene porodice i prijatelja, tiho narušavajući kvalitet života.
Zbog toga je važno da:
– Motivišete blisku osobu za koju sumnjate da ne čuje dobro da proveri sluh kako bi preduzela neophodne mere.
– Naučite kako da olakšate razgovore uzimajući u obzir način na koji komunicirate.
Prepoznajte znake koji ukazuju na oštećenje sluha
Ova pitanja će vam pomoći da brzo procenite sluh voljene osobe.
Da li osoba do koje vam je stalo:
… se žali da svi mrmljaju i traži od vas i drugih da ponovite šta ste rekli?
… mora da sedi licem u lice sa vama i ne čuje kada neko zove pozadi ili iz druge sobe?
… ima poteškoća u razgovoru u bučnom okruženju, poput restorana ili automobila?
… ima tendenciju da bude tiša nego obično tokom druženja?
… sluša TV ili radio na neobično glasnom nivou?
… propušta puno dijaloga kada ide u pozorište, bioskop ili druga mesta?
Ako rezultat ukazuje na oštećenje sluha
Ako je odgovor na većinu ovih pitanja pozitivan, insistirajte na tome da vaš rođak ili prijatelj proveri svoj sluh. Što ranije dobije jasnu dijagnozu, to će rezultat verovatno biti uspešniji. Uverite osobu koja treba da ide na proveru sluha da će biti u sigurnim rukama i da ćete podržati njen put ka boljem sluhu u mesecima koji dolaze. U Audiovox slušnim centrima širom Srbije može se obaviti besplatna provera sluha a termin se može zakazati online klikom na >> OVAJ LINK <<.
7 dobrih komunikacijskih navika
Komunikacija je dvosmeran proces. Možete dosta učiniti da olakšate slušanje i komunikaciju, evo nekih saveta:
1. Privucite pažnju osobe pre razgovora, tako da je spremna da vas pogleda i usredsredi na ono što govorite.
2. Govorite jasno i prirodnim tempom – ne vičite.
3. Približite se i sedite tamo gde je vaše lice osvetljeno, tako da vam se izrazi lica lako čitaju.
4. Pokušajte da ne razgovarate dok žvaćete ili pušite, ili dok govorite ne skrivajte usta ili bradu.
5. Smanjite pozadinsku buku, utišajte muziku ili TV ili pronađite neko tiše mesto za razgovor.
6. Ako ste u grupi, pokušajte da ne prekidate jedni druge.
7. Umesto da se ponavljate, pokušajte da preformulišete rečenicu.
Dijagnoza i tretiranje oštećenja sluha
U preko 90% slučajeva oštećenja sluha, slušni aparati su najbolji tretman koji može poboljšati kvalitet života ne samo osobe koja ima oštećenje sluha, već i ostatka porodice.
Zakažite proveru sluha
Prvi korak ka boljem sluhu je zakazivanje provere sluha u Audiovox slušnom centru. Ovo traje manje od sat vremena i potpuno je bezbolno. Zakažite besplatni termin za proveru sluha klikom na ovaj link
>> ZAKAŽITE TERMIN <<
Najbolji tretman
Ako pregled pokaže znake oštećenja sluha, sledeći korak je pronalaženje pravog rešenja za dobar sluh. Slušni aparati su u većini slučajeva najbolji način tretiranja jer mogu poboljšati sposobnost komunikacije. Koje rešenje će preporučiti audiolog zavisiće pre svega od stepena oštećenja, od potreba osobe, njenog načina života, ličnih preferencija i budžeta.
Prilagođavanje novim utiscima
Jednom kada su slušni aparati nabavljeni, treba da podstaknete osobu na strpljenje. Pojačani zvuk može biti čudan, jer mozak mora ponovo naučiti da sluša zaboravljene zvukove. Ali važno je nositi slušne aparate što je više moguće, kako bi mozak imao vremena da se prilagodi. Ako zvuk aparata deluje previše tiho ili preglasno, podstaknite korisnika da poseti slušni centar i podesi slušni aparat da bi bio zadovoljan zvukom.